czwartek, 14 listopada 2019

" Niedaleko pada trup od denata" Iwona Banach

AUTOR: Iwona Banach
TYTUŁ: Niedaleko pada trup od denata
WYDAWNICTWO: Dragon, Bielsko- Biała 2019 r.
OKŁADKA: miękka, stron 320.

Z okładki:
W bibliotece w małym miasteczku dochodzi do incydentu. Pewien mężczyzna, wściekły na żonę za to, że zamiast podać mu obiad, czyta romanse, próbuje udusić twórcę powieści zagrażających małżeńskiemu szczęściu. Kilka dni później w domu Emilii, czekającej na koniec świata prepperki, zostają odnalezione zwłoki kolejnego pisarza, który – tak się składa – był też kiedyś jej mężem. Następna autorka ginie w miejscowym pensjonacie tuż przed spotkaniem z czytelnikami.
Prywatne śledztwo w sprawie rozpoczynają Magda, żywo zainteresowana pewnym młodym policjantem, jej były chłopak Paweł, początkujący dziennikarz, a także grupa starszych pań, które pod wpływem filmików z YouTube’a zaczynają wierzyć w demona mordującego pisarzy..



      Bardzo chciałam polubić czytanie komedii, naprawdę starałam się. Jednak ten gatunek literatury do mnie nie przemawia. Mam kilka ulubionych komedii, ale jest to klasyka gatunku. Przy współczesnych książkach strasznie się męczę, także przy tej książce.
      Postacie są po stokroć przerysowane i papierowe. Gagi i różnorodne sytuacje dla mnie nieśmieszne. Najbardziej irytującymi bohaterami były trzy pogromczynie duchów( czyżby ulubionym filmem autorki był Ghost rider ?). Postacie nic nie wnoszące do narracji, a bardzo irytujące.
      Recenzje na Lubimy czytać są pozytywne, książka się podoba. Przeróżne sytuacje życiowe bohaterów śmieszą. Książka ma swoich odbiorców i stałych czytelników autorki. Ja niestety do nich nie należę. Maa.
Moja ocena 4
Dziękujemy wydawnictwu Dragon za możliwość przeczytania książki.

1 komentarz:

  1. A ja uwielbiam komedie tego typu. Ta książka już czeka na swoją kolej na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń

"Smaczna banda i wolny wybieg", "Fajny cieciorek" Joy John

AUTOR :  Joy John TYTUŁ : "Smaczna banda i wolny wybieg", "Fajny cieciorek" TŁUMACZENIE z języka angielskiego: Sabina B...