czwartek, 29 lutego 2024

„PIĘKNA I BESTIA” - komiks

 

Autor: Bobbi JG Weiss, Colleen Doran 

TYTUŁ: Piękna i Bestia

SERIA: Disney Klasyczne Baśnie

TŁUMACZENIE z języka angielskiego: Mateusz Lis

WYDAWNICTWO: Egmont, Warszawa 2024r.

OKŁADKA: miękka, 64 strony





Piękna i Bestia to moja ulubiona baśń, dlatego, gdy zobaczyłam, że jest do zrecenzowania komiks moich ulubionych bohaterów, to nie miałam wątpliwości, że chcę tę pozycję. Nie zawiodłam się.  Początki tej baśni sięgają aż XVIII wieku, autorką jest Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve, (1740- rok wydania). Następnie rozsławiła tę opowieść Jeanne-Marie Leprince de Beaumont także w epoce Oświecenia.  Próbę ekranizacji podjęto w 1946 roku. Jednak najsławniejsza animacja powstała w 1991 roku i znakomicie się przyjęła (zdobyła dwa Oskary). Komiks stworzono na jej podstawie. Autorką adaptacji jest Bobbi JG Weiss (Król lew, Aladyn), a rysunków Colleen Doran (Lucyfer, Spider-ManSandman). Bardzo lubię film autorski z Emmą Watson i Danem Stevensonem w rolach głównych, z 2017 roku. 


Chyba nikomu nie trzeba przedstawiać bohaterów, bo to bardzo znana para, wręcz kultowa. Dobro zwycięża, zło jest pokonane, a najważniejsze jest niewidoczne dla oczu (Mały Książę)
Bella to dla mnie najbardziej wartościowa osoba wśród bohaterek zekranizowanych przez Disneya. Wszędzie tylko piękni książęta, a tu mamy skrzywdzonego przez życie Bestię.



Komiks przeznaczony jest dla młodszych i starszych czytelników. Kolory są stonowane, miłe dla oka. Wybrane są najważniejsze fragmenty utworu. Bardzo przyjemnie czytało mi się tę opowieść. Jak zawsze w serii "Disney Klasyczne Baśnie" mamy przedstawienie głównych bohaterów, a na końcu najważniejsze wspomnienia. 




Polecam serdecznie tę piękną opowieść o trudnej miłości.

                                                                                                                                                 Maa

Moja ocena 10



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Joanna" Elżbieta Hutnik

AUTOR : Elżbieta Hutnik TYTUŁ : Joanna WYDAWNICTWO : Novae Res, Gdynia 2024r. OKŁADKA : miękka, stron: 352. Z okładki: Prawda jest bliżej, n...