niedziela, 5 lutego 2017

"Tokimeki. Magia sprzątania w praktyce Marie Kondo

AUTOR: Marie Kondo
TYTUŁ: Tokimeki. Magia sprzątania w praktyce
TŁUMACZENIE: z angielskiego Magdalena Marcińska
WYDAWNICTWO: Warszawskie Wydawnictwo Muza SA, Warszawa 2016
OKŁADKA: miękka, że skrzydełkami, stron 304.

Z okładki:



Ilustrowany przewodnik, który objaśnia metody porządkowania, daje szczegółowe wskazówki, jak pozbyć się raz na zawsze starych bałaganiarskich nawyków i pokazuje, jak wnosić radość w swoje życie.

Autorka prezentuje własną metodę – KonMari - na uporządkowanie najbliższego otoczenia, zmianę podejścia do życia i sposobu myślenia. Omawia istotne decyzje, które należy podjąć, aby było to możliwe. Pokazuje, jak skutecznie zmienić nawyki, aby porządkowanie nie polegało tylko na odgraceniu domu czy też sprawieniu, że będzie lśnił na przyjście gości, a raczej, żeby zmieniło je na dobre.

W tej książce znajdziesz odpowiedzi na pytania: 



- co wywołuje w tobie radość, a co cię nie cieszy,
- jak wypełnić swój dom radością,
- jak selekcjonować przedmioty,
- jak utrzymać porządek wokół siebie,
- jak rozróżnić to, co naprawdę cenne,
- jak sprawić, aby przedmioty odnalazły swoje właściwe miejsce,
- co zrobić, gdy nie potrafisz niczego wyrzucić.




       Poradnik Marie Kongo to książka o filozofii sprzątania jakkolwiek dziwnie to brzmi. Rady są  pożyteczne, szczególnie, gdy ktoś  ma dużo  szuflad. Ja niestety ich nie mam i moje układanie pionowe ubrań nie jest idealne, ale rzeczywiście daje dużo miejsca w szafkach. Dzięki książce wyrzuciłam wiele niepotrzebnych rzeczy i tyle samo oddałam.
     Co mnie irytuje w tej książce ? Odpisywanie do wszystkiego ideologii, dziękowanie rzeczom za to,że nam służyły . To trochę przerażające . Lepiej skupić  się  na dziękowaniu ludziom niż  rzeczom.                           Zastanawiacie się czy ubranie sprawia nam radość ma sens,bo dzięki temu pozbyłam się wora ubrań . Poradnik pożyteczny, szczególnie, gdy jest się zbieraczem i balaganiarzem. Maa
Moja ocena 7
Dziękujemy Warszawskiemu Wydawnictwu Muza SA za możliwość przeczytania poradnika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Współne życie" Brigitte Luciani, Eve Tharlet

AUTOR : Brigitte Luciani, Eve Tharlet TYTUŁ : Wspólne życie SERIA : Rodzina Borsuków i Lisów przedstawia TŁUMACZENIE z języka francuskiego:...