czwartek, 1 grudnia 2016

"To nie jest opowieść dla młodych ludzi"Anna Janyska

     
AUTOR: Anna Janyska
TYTUŁ: To nie jest opowieść dla młodych ludzi
WYDAWNICTWO: Warszawskie Wydawnictwo MUZA SA, Warszawa 2016
OKŁADKA: miękka ze skrzydełkami, stron 336



Z okładki:

Bruno urodził się inny. Dziwny. Matka chciała za wszelką cenę strzec jego potwornej tajemnicy, skazała więc chłopca na domowe więzienie. Bruno miał jedynie okno, przez które poznawał świat. I Pinę. Dziewczynkę, którą życie nauczyło by stale uciekać i w żadnym razie nie dać się złapać. Bruno i Pina byli sobie przeznaczeni. Od samego początku. Od chwili, kiedy odkryli, że są tak samo samotni, a ich życie zdominowane jest przez jedno tylko pragnienie - by przetrwać. Szyby stanowiły granicę ich świata, ale także dawały jedyną możliwość, by uczyć się siebie nawzajem.



        Powieść ta wstrząsnęła mną do głębi, do kości, do najgłębszych zakamarków duszy. Obezwładniła mnie, doprowadziła do wielkiego przygnębienia. Pokazała prawdę.Całą prawdę o życiu i śmierci, w bardzo filozoficzny sposób. Autorka pokazała,że nasze życie to ciągłe umieranie,próba zagłuszenia śmierci,zagadania jej,czy wreszcie walka z nią, poprzez zapominanie. Oprócz śmierci jest jeszcze piękna,prawdziwa miłość. A czym jest miłość? Według autorki miłość jest wtedy,gdy nasz wewnętrzny monolog zamienia się w dialog z drugą osobą.

      Styl książki trochę przypomina mi twórczość Paulo Coelho,którego kiedyś uwielbiałam,dopóki nie zrozumiałam, że wszystkie jego książki są na jedno kopyto. Zawsze dobrze się kończą i przestałam go czytać.Tu nic dobrze się nie kończy,ale jesteśmy tego świadomi od samego początku.Książka wciąga jak narkotyk,ale chce się ją szybko skończyć,bo boli. Boli strasznie.To naprawdę nie jest opowieść dla młodych ludzi.

      To najpiękniejsza książka o śmierci, jaką w życiu przeczytałam. Po niej muszę się zresetować jakimś lekkim kryminałem, bo miałam po kolei dwie książki (pierwsza to Rozdroża Sabiny Waszut),które dały wiele do myślenia. Powieść genialna,przygnębiająca,piękna,tyle mogę napisać.Polecam Maa
Moja ocena 10

Dziękujemy Warszawskiemu Wydawnictwu MUZA SA za możliwość przeczytania tak głęboko wstrząsającej książki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Wyspy na Golfsztromie" Ernest Hemingway

AUTOR : Ernest Hemingway TYTUŁ :  Wyspy na Golfsztromie TŁUMACZENIE z języka angielskiego: Jakub Jedliński WYDAWNICTWO : Marginesy, Warszaw...