sobota, 27 lipca 2024

"Autyzm. Poradnik dla rodziców i opiekunów" Joanna Stalka - Jarska

AUTOR: Joanna Stalka - Jarska

TYTUŁAutyzm. Poradnik dla rodziców i opiekunów

SERIA: Żyj lepiej

WYDAWNICTWO: Wydawnictwo RM, Warszawa 2024r.

OKŁADKA: miękka, stron: 272.


Z okładki:

Czy niepokoi cię rozwój twojego dziecka i zastanawiasz się, jak i gdzie sprawdzić, czy nie ma autyzmu? A może już postawiono diagnozę i chcesz się dowiedzieć, jak mu pomóc? Bez względu na to, na jakim etapie jesteś, informacje, porady i wskazówki zawarte w tej książce pomogą ci zrozumieć skomplikowany świat dziecka ze spektrum autyzmu.
 


Gdy zobaczyłam tę pozycję na stronie wydawnictwa RM, to stwierdziłam, że ta książka jest dla mnie. Lata temu ukończyłam wspomaganie osób z autyzmem w tym zespół Aspergera. Nie pracuję jako nauczyciel współorganizujący, ale jako nauczyciel na innych stanowiskach w szkole już tak. Mam częsty kontakt z dziećmi w spektrum i bardzo chciałam znaleźć pozycję, która mi przypomni wiadomości ze studiów. Książka ta to był strzał  w 10.

Poradnik dla rodziców i opiekunów powinien mieć jeszcze adnotację dla nauczycieli, bo każdy nauczyciel pracujący w szkole powinien ją przeczytać, by mieć jakiekolwiek pojęcie o autyzmie.

Autorka w bardzo jasny i klarowny sposób opisuje zaburzenie. Jest praktykiem i to widać. Jak najbardziej może być to pierwsza książka dla rodziców, którzy dowiedzieli się, że mają dziecko w spektrum.

Czego dowiadujemy się z tej książki?

  • co robić, gdy rodzice otrzymują diagnozę (pomocne instytucje, prawa)
  • podstawowe metody łagodzenia symptomów autyzmu
  • plany aktywności, urządzanie pokoju, dieta
  • czym są zaburzenia integracji sensorycznej, ćwiczenia wykonywane w domu
  • są także miejsca na notatki, przykłady z życia.
  •  możliwości edukacyjne (wybór szkoły)
  • przykłady z życia uczniów
  • propozycje lektury, zabawy i mnóstwo innych pomocnych wskazówek

    Książka robi wrażenie, bo jest napisana zrozumiałym językiem przez doświadczoną terapeutkę. Na pewno będę często z niej korzystać, by polepszyć funkcjonowanie moich uczniów.

    Polecam z całego serca.

                                                                                                                                 Maa

    Moja ocena 10.

    Dziękuję Wydawnictwu RM za możliwość przeczytania tak wartościowego poradnika. 

     


    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    "Zanim zostaliśmy potworami" Katniss Hsiao

    AUTOR : Katniss Hsiao TYTUŁ : Zanim zostaliśmy potworami TŁUMACZENIE z języka chińskiego: Jarek Zawadzki WYDAWNICTWO : MOVA, Białystok 2024...