poniedziałek, 6 maja 2024

"Cymelia smoków" K.J. Beta

AUTOR: K.J. Beta

TYTUŁ: Cymelia smoków, tom 1

WYDAWNICTWO: Novae Res, Gdynia 2023r.

OKŁADKA: miękka, stron: 236.


Z okładki:

Góry kryją więcej tajemnic, niż może ci się wydawać.

Podobno każda legenda zawiera w sobie ziarno prawdy. Nie wierzysz? To dobrze, bo dzięki temu kobiety z rodu Cura od wieków mogą w tajemnicy wykonywać swoje zadanie – bronić smoków.

Jedna z nich, nastoletnia Iliana, przeprowadza się w Bieszczady, by pod czujnym okiem przywódczyni trenować swoje umiejętności. Szkoli się na obrończynię, każdego dnia zmagając się z surowym klimatem gór. Jednak to dopiero początek jej przygody…

Pierwsza część „Cymelii smoków” to znacznie więcej niż opowieść o dziewczynie próbującej odnaleźć się w nowej roli. To pełna humoru oraz pikantnych uniesień podróż przez fantastyczny świat pełen magii, niebezpieczeństw i smoków – widzianych z perspektywy, jakiej jeszcze w polskiej fantastyce nie było.

                                    autor zdjęcia: Katarzyna Chojnacka - Musiał, książka: Smoki. niesamowite legendy i historie


K.J Beta to autorka, o której nie znalazłam nic w Internecie. Tylko dedykacja (i styl pisania) pozwala nam rozpoznać płeć autora. Nadal uważam i zdania nie zmienię, że pisanie książek fantasy jest bardzo trudne, jedno z najtrudniejszych. Po Tolkienie i Sapkowskim nie jest prosto wymyślić coś świetnego i oryginalnego. Pomysł na tę książkę podoba mi się, bohaterzy są ok. Mam pewien zgrzyt z babcią, bo w niektórych momentach wydaje mi się zbyt młoda i nowoczesna w swych poglądach. Postacie jeszcze nie są zbyt rozbudowane i brak głębi psychologicznej. Może nastąpi to w kolejnych częściach.










Bardzo podobają mi się rysunki Karoliny Lewandowskiej, fajnie dopełniają książkę. Natomiast nie podoba mi się korekta. Jest nieporządna, mnóstwo błędów, w tym zmienione imię bohaterki. Jak na tak krótką książkę, jest tego za dużo.

                                                    autor zdjęcia: Katarzyna Chojnacka - Musiał, smok mój


Książka jest przeznaczona (według mnie) dla starszej młodzieży i dorosłych,  raczej nie dla dzieci.

                            autor zdjęcia: Katarzyna Chojnacka - Musiał, książka: Smoki. niesamowite legendy i historie


Powieść czyta się bardzo szybko i jest to mile spędzony czas. Bardzo chcę poznać przeszłość obu kobiet (babci i wnuczki), ponieważ niewiele dowiadujemy się o nich w pierwszym tomie. Rodzina Korneliusza też mogłaby być interesującym wątkiem w powieści.  Mnisi mnie fascynują, jak każde negatywne postacie w książkach i w filmach, chętnie poznam ich historię. Kocham smoki. Smoków- więcej, więcej, więcej. I mam nadzieję, że  książka będzie dłuższa.

                                                                                                                       Maa

Moja ocena 7

Dziękuję wydawnictwu NOVAE RES za możliwość przebywania ze smokami.



Smoki. Niesamowite legendy i historie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Nieugięci robią niezły cyrk" - RECENZJA KOMIKSU

  Komiks Nieugięci robią niezły cyrk to seria Idefiks i Nieugięci , który jest serią poboczną należącą do komiksów z niepokornymi Gallami...