wtorek, 25 lutego 2020

"Władcy czasu" Eva Garcia Saenz de Urturi

AUTOR: Eva Garcia Saenz de Urturi
TYTUŁ: Władcy czasu

SERIA: Trylogia Białego Miasta
TŁUMACZENIE:  z hiszpańskiego Katarzyna Okrasa
WYDAWNICTWO: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA, Warszawa 2020
OKŁADKA: miękka, stron 512.


Z okładki:
Vitoria, rok 2019. Nieznany autor publikuje powieść historyczną Władcy czasu. Jej akcja osadzona jest w średniowiecznej Vitorii, powieść natychmiast podobija serca czytelników.
Vitoria, rok 1192. Legendarny hrabia don Vela powraca z niebezpiecznej misji, jaką powierzył mu król Nawarry Sancho IV Mądry. Ze zdumieniem odkrywa, że jego własny brat poślubił jego narzeczoną, inteligentną i ambitną hrabiankę Onnecę de Maestu.
Kraken – musi rozwiązać zagadkę zabójstw popełnianych zgodnie ze średniowiecznym modus operandi. Wiadomo, że sprawca imituje morderstwa opisane w powieści Władcy czasu: truje jedną z ofiar proszkiem z hiszpańskiej muchy – średniowiecznego odpowiednika viagry, zamurowuje dwie ofiary żywcem, a jedną topi w rzece, zamkniętą w beczce razem z psem, kotem, kogutem i żmiją.
Śledztwo zaprowadzi Krakena do wieży Nograro, ufortyfikowanego donżonu, od tysiąca lat zamieszkiwanego przez pierworodnego dziedzica rodu. Unai odkrywa, że jego główny podejrzany cierpi na dysocjacyjne zaburzenie osobowości. Estíbaliz natomiast przeżywa bardzo niebezpieczny romans.
Kraken dowie się również, że powieść Władcy czasu ma wiele wspólnego z jego własną przeszłością. To odkrycie zmieni życie jego i jego rodziny. 



Władcy czasu to ostatnia część serii, która zachwyciła czytelników na całym świecie, a Eva Garcia Saenz de Urturi stała się poważną konkurencją dla skandynawskich pisarzy!

Tajemniczy autor ukrywający się pod pseudonimem Diego Veilaz, publikuje powieść Władcy czasu, która z miejsca staje się hitem. Akcja książki osadzona w dwunastowiecznej Vitorii zachwyciła mieszkańców... Przed Krakenem trudne zadanie, musi złapać mordercę, którego modus operandi opiera się na zbrodniach opisanych w powieści.

Dwie poprzednie części bestselerowej już serii Ciszy białego miasta zachwycały fabułą, przemyślaną i wielowątkową intrygą. We Władcach czasu pokładałam wielkie nadzieje, oczekując równie spektakularnych zwrotów i dynamicznej akcji, jak miało to miejsce w Rytuałach wody. Do połowy czytało się świetnie. Pomysł aby połączyć kryminał i powieścią historyczną wydał się doskonały. Opisy scenerii Krajów Basków i ich obyczajów rozbudzają wyobraźnie. Ale im głębiej w las, tym robi się dziwnie... Niby wszystko gra, trupów co raz więcej, a puzzle nie chcą wskoczyć na swoje miejsce. Niestety w powieści znalazło się kilka pobocznych wątków, które były zbędne, a ich obecność dość, że nic nie wniosła do śledztwa, to jeszcze bardziej spowolniła akcje. Garcia Saenz de Urturi postawiła sobie bardzo wysoką poprzeczkę. Bez wątpienia chciała aby ostatnia część była taką wisienką na torcie, tak mocno się starała, aż przekombinowała. Podsumowując Władcy czasu mimo swoich wad nadal uważam za bardzo dobry kryminał. Myślę, że wielu czytelników będzie zachwyconych. Polecam całą serię! Justyna.ju

Moja ocena 8

        Bardzo żałowałam, że tak szybko przeczytałam książkę, mimo że ograniczałam się jak mogłam, by za szybko jej nie skończyć. Ostatnia część trylogii Białego Miasta jest fantastyczna i nie rozumiem słów krytyki, które spadły na nią. Uważam, że znakomitym pomysłem było przedstawienie średniowiecznego miasta i jego mieszkańców. Ale co ja tam wiem, jestem dziwakiem, który lubi średniowiecze. Książka cały czas trzyma w napięciu, a autorka przerywa w odpowiednim miejscu, by bardziej zbudować napięcie.
         Uwielbiam język powieści, bogaty i różnorodny. Wielki uznanie także dla tłumaczki Katarzyny Okrasko.
        Żałuję, że nie przeczytałam pierwszego tomu, ale na pewno to nadrobię, bo chcę wczytywać się w tak świetną literaturę. Bardzo wysoko cenię książki, które uczą czytelnika, a ta książka wiele mnie nauczyła. Polecam gorąco. Maa

Moja ocena 10

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki dziękujemy Wydawnictwu MUZA SA 

2 komentarze:

  1. Ja mam dopiero w planach całą tę serię. Nastawiam się na dobrą lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem w trakcie czytania. Podoba mi się

    OdpowiedzUsuń

"Współne życie" Brigitte Luciani, Eve Tharlet

AUTOR : Brigitte Luciani, Eve Tharlet TYTUŁ : Wspólne życie SERIA : Rodzina Borsuków i Lisów przedstawia TŁUMACZENIE z języka francuskiego:...