niedziela, 10 grudnia 2017

"Felicja zaginęła" Jorn Lier Horst

AUTOR: Jorn Lier Horst
TYTUŁ: Felicja zaginęła, tom 2
TŁUMACZENIE: z norweskiego Milena Skoczko
WYDAWNICTWO: Smak Słowa, Sopot 2017 r.
OKŁADKA: miękka ze skrzydełkami, stron 352.



Z okładki:



Drugi tom bestsellerowej serii o komisarzu Williamie Wistingu, cyklu kryminałów mistrzowsko przedstawiających śledztwa norweskiego policjanta z Larviku. 

Obecnie w Norwegii jest prawie tysiąc zaginionych osób. Za każdym zniknięciem kryje się swoiste misterium, zagadka. Książka Felicia zaginęła opowiada jedną z takich historii.

Gdy komisarz William Wisting otwiera nową sprawę o zaginięcie, w tym samym czasie podczas prac budowlanych zostaje znalezione ciało kobiety. Dochodzenie odkrywa sieć kłamstw i brzemiennych w skutkach wydarzeń, i pomimo że sprawa jest stara, jej dramatyczne następstwa wciąż są odczuwalne.

Wisting walczy z czasem i ze zbliżającym się przedawnieniem sprawy, ale przede wszystkim z ukrytym mordercą, który myślał, że uda mu się uniknąć kary…




   Czekałam aż się kupka książek do przeczytania skurczy, by wziąć mojego ulubionego autora do przeczytania. I jak zwykle nie zawiodłam się. Trzeba było się przyzwyczaić do czytania nie po kolei kolejnych tomów. Teraz mamy drugi. 

  Bliźniaki komisarza nie występują, no i dobrze, bo jakoś córki Wistinga nie trawię. Wolę czytać o sprawach policjanta niż jego córki. 
    Książka jest bardzo smutna, zdarzenia tragiczne. Intryga niezbyt skomplikowana, bo udało mi się wytypować mordercę. Ale to dopiero druga książka Horsta, więc można mu to wybaczyć. Chyba starsze części bardziej mi się podobają.
    Dla mnie te książki są warte czytania i polecam je wszystkim, którzy lubią skandynawskie kryminały.
      Okładka jak zwykle przemyślana i ładna, a książka gruba na szczęście.
Polecam gorąco Maa

Moja ocena 10
Dziękujemy Wydawnictwu Smak Słowa za możliwość przeczytania świetnej książki.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Nieugięci robią niezły cyrk" - RECENZJA KOMIKSU

  Komiks Nieugięci robią niezły cyrk to seria Idefiks i Nieugięci , który jest serią poboczną należącą do komiksów z niepokornymi Gallami...