sobota, 11 czerwca 2016

"Miłość i kłamstwa" Cecelia Ahern

AUTOR: Cecelia Ahern
TYTUŁ: Miłość i kłamstwa
TŁUMACZENIE: Agnieszka Lipska - Nakoniecznik
WYDAWNICTWO:  AKURAT Warszawa 2016
OKŁADKA: miękka , 416 stron
Z okładki:
Kiedy Sabrina Boggs przypadkiem natrafia na tajemniczą kolekcję, która znajdowała się w posiadaniu jej ojca, odkrywa prawdę tam, gdzie nigdy nie podejrzewała istnienia kłamstwa. Człowiek, przy którym spędziła całe dzieciństwo, nagle staje się kimś zupełnie obcym. Sabrina ma tylko jeden dzień na poznanie sekretów mężczyzny, którego rzekomo tak dobrze znała. Dzień, który wydobywa na światło dzienne wspomnienia, historie i ludzi, o istnieniu których nie miała dotąd pojęcia. Dzień, który na zawsze zmieni ją i wszystkich wokół niej
.

Wszystkich tych, którzy podobnie jak ja nie mieli do czynienia z prozą Ceceli Ahern, niech nie zmyli okładka i tytuł. Bo to nie jest tandetny harlequin, a doskonałe psychologiczne studium człowieka podejmującego na pozór błahe decyzje, które jak się okazuje miały kolosalny wpływ na jego dalsze życie. Miłość i kłamstwa to refleksyjna trochę intymna opowieść Fergusa – człowieka który po drodze sam siebie zagubił. Wspomnienia i równowagę psychiczną pomaga mu odzyskać jego córka. Co dziwne i zarazem fascynujące, że cała powieść toczy się wokół marmurków – szklanych kulek do gry (pamiętam raz taką kulkę znalazłam). Powiem szczerze, że po przeczytaniu dokładnego opisu książki i zrozumieniu, że owa kolekcja to – kulki doznałam szoku. Naprawdę chodzi tylko o marmurki? Nie dowierzałam, że ta książka może być dobrą powieścią. I miałam racje nie jest dobra. Jest rewelacyjną, klimatyczną powieścią, która rozbudza w nas dziecko. Owe kulki posłużyły jako katalizator uczuć córki do ojca. Ojca który był przy Sabrinie od zawsze, a którego naprawdę nie znała. Doskonałe rysy psychologiczne, doskonała opowieść. Teraz już wiem, że przy buszowaniu po księgarniach, nie mogę ominąć Ceceli Ahern. Jej książki publikowane są w 46 krajach, dziwne, że dopiero teraz ją odkryłam. Cóż jak to się mówi lepiej późno niż wcale. W 2007 roku powieść PS Kocham Cię została zekranizowana a w filmie wystąpili Hillary Swank Gerard Butler i Lisa Kudrow. Dwa lata temu na ekranach kin pojawiła się jej druga powieść Love Rosie. Reasumując książka prowadzona jest z dwóch perspektyw. Ojca – który wraca do lat dzieciństwa i córki – tu i teraz. Sabrina po przez odnalezienie zaginionej kolekcji i odkryciu prawdy o swoim ojcu, pragnie zrozumieć samą siebie. Doskonała historia, gorącą polecam. Justyna.ju
PS
Niektórzy z czytelników, a raczej ich większość uwielbiają cytować „złote myśli” autorów. Ja nigdy tego nie robię, nie lubię. Ale tu uczynię wyjątek i zacytuje Cecelie Ahern, te słowa, jej słowa doskonale oddają mój charakter i to jaka jestem „Jeśli chodzi o moją pamięć, istnieją trzy kategorię spraw: rzeczy, o których chcę zapomnieć, rzeczy, o których nie potrafię zapomnieć i rzeczy, o których zapomniałam, że mi wypadły z pamięci.”( „Miłość i kłamstwa” s 7.)

Moja ocena 9

 
Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tak fenomenalnej powieści dziękujemy Wydawnictwu AKURAT.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Współne życie" Brigitte Luciani, Eve Tharlet

AUTOR : Brigitte Luciani, Eve Tharlet TYTUŁ : Wspólne życie SERIA : Rodzina Borsuków i Lisów przedstawia TŁUMACZENIE z języka francuskiego:...