czwartek, 18 lutego 2021

"Dlaczego właśnie ja" E.G. Scott

AUTOR: E.G. Scott
TYTUŁ: Dlaczego właśnie ja
TŁUMACZENIE: Jacek Żuławnik
WYDAWNICTWO:Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA Warszawa 2021
OKŁADKA: miękka, ze skrzydełkami, stron 480
z okładki:
Charlotte Knopfer miała przed sobą wielką karierę. Była na dobrej drodze, by zostać jednym z najbardziej poszukiwanych neurochirurgów. Jednak śmierć jej młodej pacjentki na stole operacyjnym zmieniła wszystko. Teraz Charlotte zajmuje się akupunkturą i prowadzi gabinet razem ze swoją serdeczną przyjaciółką Rachel. Żyje pod mniejszą presją, udziela się na czacie dla kobiet po przejściach i ma nowego chłopaka Petera, o którym niewiele wie i który nalega, aby ich związek pozostał tajemnicą.


Pewnego dnia policja prosi Charlotte o identyfikację zwłok. Okazuje się, że ktoś wskazał ją jako kontakt w nagłych przypadkach. Kobieta panikuje i jest przekonana, że chodzi o ukochanego. Jedzie do kostnicy i z ulgą stwierdza, że leżące na stole ciało nie należy do Petera, lecz do nieznanej dziewczyny. Ulga szybko ustępuje jednak miejsca konsternacji, a potem przerażeniu, gdy Charlotte uświadamia sobie, że policja interesuje się nią jako jedną z podejrzanych.


Dlaczego ofiara wskazała Charlotte jako kontakt w nagłych wypadkach? O co chodzi? Jakie miejsce w tym wszystkim zajmuje Peter? Charlotte rozpoczyna wyścig z czasem - musi poznać prawdę na temat zamordowanej kobiety i dowiedzieć się, co je łączyło. To, co odkryje
, przejdzie jej najśmielsze wyobrażenia.

 


Czasem budzę się w nocy zlana zimnym potem
Gdy śni mi się, że cię nie poznałam
Wtedy z trudem panuję nad serca trzepotem
Zanim dotrze do mnie, że mam ciebie

Tę, która zna mnie jak nikt i kocha mnie całą
Wiem, powinnam powtarzać to w kółko
Jednak rzadko to mówię, o wiele za mało
Że bardzo cię kocham, przyjaciółko

                                                     (fragment "Dlaczego właśnie ja" E.G. Scott)

 


Mroczny, pełen kłamstw, intryg i tajemnic. O, to nowy thriller wspaniałego literackiego duetu E.G. Scott Dlaczego właśnie ja.


Charlotte Knopfler, to kobieta po przejściach. Jej dobrze zapowiadająca się kariera neurochirurga legła w gruzach przez jeden błąd. Charlotte jednak zaczyna życie od nowa. Prowadzi wraz ze swoją przyjaciółką gabinet akupunktury. Na czacie dla kobiet z traumą znajduje pocieszenie. Ma również nowego faceta Petera. Tylko uf chłopak nalega aby ich związek pozostał tajemnicą...


Wszystko się powoli układa. Do momentu, gdy policja prosi Knopfler o identyfikacje zwłok. Ciało które leży na stole  kobieta widzi po raz pierwszy! Dlaczego, to Charlotte była "kontaktem w nagłych przypadkach"? I czy najbliższa przyjaciółka jest na pewno najlepszą przyjaciółką?


Ani przez moment nie żałowałam wyboru tej lektury. Dlaczego właśnie ja, to thriller z gatunku tych nieodkładalnych. Nie można przestać czytać. Bohaterowie o zróżnicowanym rysie psychologicznym, niezwykle wiarygodni. Umiejętnie zbudowane napięcie oraz naprawdę dynamiczne tempo akcji, prowadzi nas do nieoczywistego finału. W tym thrillerze nie sposób "ogarnąć" co tu się dzieje. Dwu poziomowa narracja z punktu widzenia Charlotte i dobrze znanego z Nic o mnie nie wiesz duetu detektywów, tylko potęguje to odczucie. 


Reasumując, Dlaczego właśnie ja, to mrożąca krew w żyłach bardzo autentyczna opowieść o umyśle człowieka. Człowieka dotkniętego traumą i mocno zakorzenioną chęcią zemsty. To książka o tym, że złe decyzje będą ciążyć nad nami do końca życia. I trochę, a może przede wszystkim, o tym jak ważni w naszym życiu są przyjaciele. Jak wiele mogą nam pomóc w uporaniu się z własnymi demonami. Pod warunkiem, że są to nasi PRAWDZIWI przyjaciele. 


Największym atutem tego thrillera jest kompletny brak słabych punktów. Historia podszyta grozą potęguje napięcie, a jak już myślisz, że wszystko wiesz, że cała ta misternie uknuta intryga właśnie złożyła się w całość. Okazuje się, że nie wiesz nic! A wszystko w co wierzyłeś, to ułuda i kłamstwa. I w tym stanie dezorientacji będziesz tkwił, aż do finału. Jakże zaskakującego finału. Dlaczego właśnie ja - mistrzostwo! Polecam. Justyna.ju

Moja ocena 10


Za możliwość przeczytania i zrecenzowania rewelacyjnej książki serdecznie dziękujemy Warszawskiemu Wydawnictwu Literackiemu MUZA SA 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Rajski ogród" Ernest Hemingway

AUTOR : Ernest Hemingway TYTUŁ : Rajski ogród TŁUMACZENIE z języka angielskiego: Ewa Borówka WYDAWNICTWO : Marginesy, Warszawa 2024r. OKŁAD...