niedziela, 18 października 2020

"Punkt zero" Jorn Lier Horst, Thomas Enger

AUTOR: Jorn Lier Horst, Thomas Enger 
TYTUŁ: Punt zero
CYKL: Blix i Ramm na tropie zbrodni (tom1)
SERIA: Mroczny zaułek
TŁUMACZENIE: z norweskiego Milena Skoczko
WYDAWNICTWO: Smak Słowa, Sopot 2020 r. 
OKŁADKA: miękka ze skrzydełkami, stron 448


Z serwisu Lubimy czytać:Oslo 2018. Była królowa biegów długodystansowych Sonja Nordstrøm nie pojawia się na promocji swojej kontrowersyjnej autobiografii Wieczna jedynka. Jeszcze tego samego dnia dom Nordstrøm odwiedza znana dwudziestoczteroletnia blogerka Emma Ramm. Zastaje otwarte drzwi, a w środku ślady walki. Do telewizora sportsmenki ktoś przyczepił numer startowy z liczbą 1.
Inspektora Alexandra Blixa wciąż dręczą wspomnienia dramatycznej akcji policyjnej sprzed dziewiętnastu lat, w czasie której zastrzelił zabójcę – ojca pięcioletniej dziewczynki. Teraz Blix ma poprowadzić dochodzenie w sprawie zaginięcia byłej lekkoatletki. Tropy pojawiają się w różnych miejscach i w różnym czasie i wiele wskazuje na to, że są częścią misternego planu.

Okoliczności zmuszają Emmę i Blixa do podjęcia współpracy. Każde z nich na swój sposób stara się zdemaskować i powstrzymać metodycznego, bezlitosnego mordercę, który za wszelką cenę chce zwrócić na siebie uwagę. Kolejne zabójstwa budzą coraz większą grozę, a wygląda na to, że ich sprawca dopiero się rozgrzewa...

CENĄ ZA SŁAWĘ JEST ŚMIERĆ!

„Metodyczny i ekscytujący” Elin Brend Bjørhei, VG

Jørn Lier Horst (ur. 1970) i Thomas Enger (ur. 1973) połączyli swe siły i stworzyli rewelacyjny thriller o międzynarodowej renomie. Na co dzień każdy z nich kontynuuje własną popularną serię powieści kryminalnych, której głównym bohaterem jest odpowiednio inspektor William Wisting i dziennikarz Henning Juul.


    Wiele czasu minęło od mojego spotkania z książkami Horsta. Bardzo się za nim stęskniłam. Cieszę się, że znów poczułam ten dreszczyk emocji i bardzo żałowałam, że tak szybko przeczytałam powieść.     W ogóle nie czułam, że Horstowi towarzyszy inny autor, bo konstrukcja książki jest bardzo podobna do serii o Wistingu. Natomiast na plus jest to, że główna żeńska bohaterka nie jest tak irytująca, jak córka komisarza. Emma bardzo przypomina mi dziennikarkę(która jest nawet wspominana w książce), ale jest o niebo sympatyczniejsza i  mądrzejsza.     Autorzy wyprowadzili mnie w pole, co mnie ogromnie cieszy. Już się nie mogę doczekać kolejnej części. Polecam tę książkę fanom kryminału, szczególnie skandynawskiego. Maa.Moja ocena 10Dziękujemy Wydawnictwu SMAK SŁOWA za możliwość przeczytania świetnego kryminału.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Rajski ogród" Ernest Hemingway

AUTOR : Ernest Hemingway TYTUŁ : Rajski ogród TŁUMACZENIE z języka angielskiego: Ewa Borówka WYDAWNICTWO : Marginesy, Warszawa 2024r. OKŁAD...