sobota, 16 maja 2020

" Ciche dni" Abbie Greaves

AUTOR: Abbie Greaves
TYTUŁ: Ciche dni
TŁUMACZENIE: z angielskiego Magdalena Sommer
WYDAWNICTWO: Warszawskie Wydawnictwo MUZA SA. Warszawa, 2020 r.
OKŁADKA: miękka, stron: 320

Opis z portalu Lubimy Czytać:

Intymny portret pewnego małżeństwa.Pełna emocji opowieść o okrutnej sile milczenia i tragicznym w skutkach braku komunikacji. Wydawałoby się, że małżeństwo Maggie i Franka jest szczęśliwe i pełne miłości. Okazuje się jednak, że mąż i żona od pół roku nie zamienili ze sobą ani jednego słowa. Jedzą razem posiłki i śpią w jednym łóżku w coraz bardziej niezręcznym milczeniu. Co sprawiło, że Frank zamilkł i zamknął się w sobie? Ogłuszająca cisza staje się dla Maggie nie do zniesienia. Kiedy pewnego dnia Frank znajduje żonę nieprzytomną na podłodze w kuchni, grunt usuwa mu się spod nóg. Wie, że to jego milczenie popchnęło ją do próby samobójczej. Maggie trafia do szpitala, gdzie zostaje wprowadzona w śpiączkę farmakologiczną. Nawet jeżeli odzyska przytomność, nigdy nie będzie już taka sama. Dopiero gdy sprawy przybierają dramatyczny obrót, Frank postanawia wyjawić tajemnicę swojego milczenia. Czy prawda uratuje Maggie? Czy uratuje ich małżeństwo? 

Powieść Abbie Graves pulsuje emocjonalnym napięciem, jest uderzająco prawdziwa, wzruszająca i rozdzierająco piękna. Autorka niemal na każdej stronie uświadamia nam, że ważne są najmniejsze nawet gesty i czułe słowa i że każde uczucie należy pielęgnować. 
"Niesamowicie dojrzały i zaskakujący debiut. Nie mogę się doczekać kolejnej książki Abbie Greaves!"



        Moi  Drodzy, gdy weźmiecie tę książkę do ręki, a powinniście ją wziąć, to nie czytajcie opisu. Ja przeczytałam go na końcu, tak robię z każdą książką, żeby nie było niemiłych niespodzianek. Gdybym przeczytała opis najpierw, to nie byłoby co czytać. Niestety wydawnictwo zamieściło taki spojler, że aż wstyd. Opis z Lubimy Czytać jest świetny, nic nie odkrywa, a daje nadzieję na dobrą książkę. To powinno zostać umieszczone na okładce. 
       Skończyłam czytać książkę 10 minut temu i postanowiłam od razu podzielić się moimi wrażeniami. Zawsze tak robię, gdy książka mną wstrząśnie. Jest to powieść psychologiczno- obyczajowa, ale cały czas trzyma w napięciu. Bohaterowie są skomplikowanymi osobowościami. Niby taka prosta historyjka, a o tysiącu odcieni.  Losy bohaterów ciągle  porównywałam do mojego życia, mimo że odbiega od tego z książki. Jest jakaś magia w tej historii. 
      Jeszcze jedna rzecz mnie zaskoczyła. Autorka jest debiutantką, wydaje mi się to wręcz niemożliwe. Niestety wydawnictwo  nie zamieściło notki o autorce. Ze zdjęć wydaje się bardzo młoda, a jakże doświadczona i z ogromną wiedza psychologiczną i świetnym warsztatem pisarskim.       Byłabym niesprawiedliwa, gdybym nie wspomniała roli tłumacza- Magdaleny Sommer, która cudownie przetłumaczyła książkę. To będzie jedna z moich ulubionych książek w tym roku. Jestem bardzo szczęśliwa, że ją przeczytałam. Polecam każdemu. Maa
Moja ocena 10

I jeszcze na koniec cudowny cytat:  Jesteś tym, co we mnie najlepsze.


Dziękujemy Warszawskiemu Wydawnictwu MUZA SA za możliwość przeczytania tak wspaniałej powieści.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Współne życie" Brigitte Luciani, Eve Tharlet

AUTOR : Brigitte Luciani, Eve Tharlet TYTUŁ : Wspólne życie SERIA : Rodzina Borsuków i Lisów przedstawia TŁUMACZENIE z języka francuskiego:...