niedziela, 14 sierpnia 2016

"Kasacja" Remigiusz Mróz


AUTOR: Remigiusz Mróz
TYTUŁ: Kasacja (tom 1)
WYDAWNICTWO: Czwarta Strona, Poznań 2015
OKŁADKA: miękka, stron 496


Z okładki:

Książka nominowana w Plebiscycie Książka Roku 2015 lubimyczytać.pl w kategorii Kryminał sensacja Thriller.



Manipulacje, intrygi i bezwzględny, ale też fascynujący prawniczy świat…

Syn biznesmena zostaje oskarżony o zabicie dwóch osób. Sprawa wydaje się oczywista. Potencjalny winowajca spędza bowiem 10 dni zamknięty w swoim mieszkaniu w towarzystwie ciał zamordowanych osób.
Sprawę prowadzi Joanna Chyłka, pracująca dla bezwzględnej, warszawskiej korporacji. Nieprzebierająca w środkach prawniczka, która zrobi wszystko, by odnieść zwycięstwo w batalii sądowej. Pomaga jej młody, zafascynowany przełożoną, aplikant Kordian Oryński. Czy jednak wspólnie zdołają doprowadzić sprawę do szczęśliwego finału?
Tymczasem ich klient zdaje się prowadzić własną grę, której reguły zna tylko on sam. Nie przyznaje się do winy, ale też nie zaprzecza, że jest mordercą.
Dwoje prawników zostaje wciągniętych w wir manipulacji, który sięga dalej, niż mogliby przypuszczać.

       Kasacja to pierwszy tom cyklu powieści o Joannie Chyłce i Kordianie(piękne imię) Oryńskim,prawnikach w wielkiej i znanej kancelarii. Zaczęłam jak zwykle od końca i przeczytałam wcześniej trzeci tom, który jest fantastyczny. Tak mnie zafascynowała ta książka, że zaraz pobiegłam do biblioteki. Na szczęście mieli pierwszą część. Nie wiem, czy wiecie,że w bibliotekach są zapisy na tego autora, na wszystkie jego książki. I kto szerzy taką propagandę, że w Polsce się nie czyta. Ja już zapisałam się na drugi tom. Ta część jest trochę słabsza od trzeciej,ale perfekcyjnie skonstruowana,trzyma w napięciu i nie można przerwać czytania. Wciąga jak narkotyk,świetna. Fajnie jest czytać o różnych zawodach w kryminałach. Nie tylko o policjantach czy detektywach. Miłoszewski zaproponował prokuratora, co jest niezwykle rzadkie, a Mróz ma swoich obrońców. Mam zamiar przeczytać wszystkie książki tego autora, ponieważ jest fantastycznym pisarzem i ma lekkie pióro, styl dobry i możemy co nieco poznać od podszewki pracę adwokatów.Nie doszukałam się błędów,co jest niezwykle rzadkie,a bohaterzy są dobrze i głęboko scharakteryzowani.   Polecam gorąco. Maa
Moja ocena 10

 To mój pierwszy thriller prawniczy. Uwielbiam ten gatunek, ale przeważnie sięgałam po tytuły gdzie główny bohater to policjant. Zdarzyło się, że był nim również prokurator (Miłoszewski), bądź agent gwiazd (Coben). Ale nigdy nie byli to prawnicy. Podobnie sprawa ma się z autorem. Kasacja to moje pierwsze spotkanie z twórczością Remigiusza Mroza. Książkę się nie czyta tylko pochłania w ekspresowym tempie. Dobra, zaskakująca intryga i świetny humor, którym Remigiusz doktor prawa udowadnia, że ma ogromny dystans  do siebie i swojej pracy. Autor doskonale przedstawił świat prawniczych reguł. Na pewno przeczytam dalsze losy Chyłki i Zordona, chyba najbardziej (nie) dobranych partnerów, którzy w pracy uzupełniają się perfekcyjnie. Takie dwie połówki pomarańczy. Z racji mojej słabości do kryminałów, cieszy mnie fakt, iż w Polsce jest coraz więcej tak dobrych autorów. Osobiście Mroza stawiam obok Miłoszewskiego. Facet pisze doskonale, a Kasacja to bardzo dobra powieść. Polecam. Justyna.ju
Moja ocena 8

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Smaczna banda i wolny wybieg", "Fajny cieciorek" Joy John

AUTOR :  Joy John TYTUŁ : "Smaczna banda i wolny wybieg", "Fajny cieciorek" TŁUMACZENIE z języka angielskiego: Sabina B...