niedziela, 3 listopada 2013

"Hipnotyzer" - Lars Kepler

AUTOR: Lars Kepler
TYTUŁ: Hipnotyzer
TŁUMACZENIE: ze szwedzkiego Marta Rey- Radlińska
WYDAWNICTWO: Czarne Wołowiec 2013
OKŁADKA: miękka, 628 stron

O Hipnotyzerze mogę powiedzieć, że jest to „niewinnie” zaczynająca się powieść grozy, gdzie nastolatki okazują się podli, odrażający, źli. Niewinnie specjalnie ujęłam w cudzysłów, ponieważ książka na pierwszy rzut oka się tak nie zaczyna – potem jest już coraz mroczniej. Autorzy bardzo wyraźnie stawiają pytania co do roli psychologii i psychologów w teraźniejszym, coraz bardziej traumatycznym świecie. Osobiście książki w stylu Hipnotyzera uwielbiam, rozwinięte wątki psychozy – dla mnie nie ma nic bardziej intrygującego i tajemniczego od ukrytego głęboko w człowieku traumatycznego przeżycia, który to jest powodem choroby. Książka nas oczarowuje, żeby nie powiedzieć hipnotyzuje , nie sposób się oderwać. Powieść szokuje fabułą, jest to kryminał z tych o których pamięta się jeszcze długo. Wyrazy uznania dla pary pisarzy Alexandra Ahndorila i Alexandry Coelho- Ahndoril,
którzy kryją się pod pseudonimem Lars Kepler. Hipnotyzer jest ich pierwszą książką z planowanej serii kryminalnych powieści z komisarzem Jooną Linną  w roli głównej. W Polsce nakładem Czarnego ukazał się już drugi tom z serii Kontrakt Paganiniego (2012r) . Dla mnie książka jest na wysokim poziomie. Polecam ja się nie zawiodłam. Justyna.Ju

Moja ocena 8

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Współne życie" Brigitte Luciani, Eve Tharlet

AUTOR : Brigitte Luciani, Eve Tharlet TYTUŁ : Wspólne życie SERIA : Rodzina Borsuków i Lisów przedstawia TŁUMACZENIE z języka francuskiego:...